CaféREpet

24 NOVEMBER, TORSDAG, KL. 18.00–20.15

Äntligen är det dags för CaféREP igen!

Kom för att lappa, laga och ändra med oss och så vi pratar vi hållbarhet samtidigt! Ta med de trasiga vantarna, kjolen som behöver sys in, rocken som saknar knapp eller kuddöverdraget som behöver fixas. Och fundera på om du har någon fråga kring att bli mer klimatsmart i vardagen. Ta med den också, för vi brukar börja med ett samtal kring ett tema samtidigt som vi tar en fika.

På plats finns symaskin och strykjärn att låna, och flera vana lappa-och-lagare från Stockholms läns hemslöjdsförening, refo och Naturskyddsföreningens Handla Miljövänligt-grupp. Lite sybehör och lagninsmaterial finns också men behöver du en speciell färg så ta med det!

Plats är denna gång hos ABF i Huddinge, Kommunalvägen 26.

Anmälan senast 21 nov till info.huddinge@abf.se, så vi vet hur många vi ska handla eko-fika till. Det bjuder vi på!

Ta med en vän och kom för att förlänga livet på dina prylar, tillsammans tag vi tag i det som är trasigt och gör det fint igen!

Välkommen!