Vad betyder EU-valet för klimat, biologisk mångfald & demokrati?

12 APRIL, FREDAG, KL 08.30–10.00

Valet till EU-parlamentet den 26 maj är ett avgörande val för miljöpolitiken. De pågående klimatförändringarna och den snabba utarmningen av biologisk mångfald ställer höga krav på EU:s miljöpolitik. Upp till 80 procent av medlemsstaternas nationella miljölagstiftning påverkas av beslut på EU-nivå.

Hur vill de svenska partierna använda EU för att möta de akuta miljöutmaningarna? Världsnaturfonden WWF och Naturskyddsföreningen arrangerar en gemensam debatt inför EU-valet. Toppkandidater från de nio partier som idag är representerade i EU-parlamentet har bjudits in att medverka. För dig som inte har möjlighet att vara på plats sänds seminariet live. Sändningen kommer gå att ta del av i efterhand.

För mer information och anmälan se här.