Föreläsningstips – Vandra med hund

I slutet av maj anordnar Studiefrämjandet en föreläsning med den erfarne vandraren Philipp Klement på temat ”Vandra med hund”. Att vandra tillsammans med sin fyrbente vän är ett växande intresse och Philipp vill sänka tröskeln så att fler kommer ut och upplever den svenska naturen på det här sättet. Föreläsningen riktar sig främst till dig som är nybörjare på leden med hund – men oberoende av om du siktar mot en dagstur på Roslagsleden eller en vecka på Jämtlandstriangeln. Har du mer erfarenhet men vill inspireras samt träffa likasinnade är du självklart också välkommen!

Naturskyddsföreningens medlemmar erbjuds ett rabatterat pris genom att ange koden VANDRAHUND i meddelanderaden vid anmälan. Ordinarie pris: 250 kr. Medlemmar i Naturskyddsföreningen: 200 kr.

Samling: 29 maj kl 19:00-21:00 i Finntorp, Nacka.

För anmälan och mer information se Studiefrämjandets webbplats.