Volontärer sökes till loppet Santa Run

Var med och hjälp till på ett lite udda, juligt och miljöpräglat event! Santa Run äger rum 9 december kl 10-13 i Kungsträdgården. Det är ett kort lopp i centrala Stockholm där deltagarna är utklädda till jultomtar och alla intäkter oavkortat går till Naturskyddsföreningen, Operation Smile och Aktivisfonden.

Naturskyddsföreningen behöver ställa upp med 15-20 volontärer på plats. Som volontär är du en del av en grupp vars uppdrag är att:

· hjälpa till att guida om trafik
· visa vägen för loppdeltagare
· heja och peppa deltagare
· dela ut glögg, vatten, pepparkakor etc.
· hjälpa till med förberedelser inför minglet efter att folk kommit i mål
· medaljutdelning.

Är du en av de som kan tänka dig att hjälpa till under några timmar och göra en insats för föreningen och arrangemanget i stort? Mejla då Linda Ottosson på Naturskyddsföreningen – först till kvarn gäller!
linda.ottosson.kraus@naturskyddsforeningen.se

(Observera att du bör vara medlem i Naturskyddsföreningen för att delta som volontär för Naturskyddsföreningen.)