Norra Djurgården — upp­täck nationalstadsparken

3 NOVEMBER, LÖRDAG, KL 11-13

Vandring i världens första nationalstadspark genom varierad natur och ett historiskt landskap. I höstens färger hoppas vi se en del av parkens djurliv och förstå mer av vikten av att bevara stora parker i stora städer. Anders Tranberg guidar. Avslut sker på Stora Skuggans värdshus där den som vill kan äta ekologiskt/närproducerat eller fika. Ca 4 km.

Samling: Utanför t-banestation Tekniska högskolan, uppgång mot KTH där även uppgång till Östra station ligger. Avslutning vid Stora skuggan, t-banestation Stockholms universitet ligger ca 1 km därifrån.

Info: Anders Tranberg, tel 073- 724 63 07, anders.tranberg@naturskyddsforeningen.se (ej föranmälan).

Kostnad: Gratis för medlemmar, övriga 50 kr.