Natursnokarna

Välkomna ut i naturen med Stockholmskretsens familjeverksamhet som leds av engagerade medlemmar – föräldrar och mor/farföräldrar.Vi leker, upptäcker och lär, men har framförallt ha trevligt ute i naturen tillsammans – barn och vuxna. Inga förkunskaper nödvändiga. Och det är viktigt att våra barn, barnbarn, ungdomar får en chans att lära känna naturen och det ekosystem som ger oss mat, bränsle, råvaror och helt enkelt förutsättningar för vårt liv.

Vi vet att man mår bättre av att vara ute. Bättre grovmotorik, bättre syn, lägre puls, och allmänt bättre hälsa är några av fördelarna. Att dessutom få tillbringa lite ledarledd kvalitetstid tillsammans med barn eller barnbarn är väl inte så dumt? Deltagare har oftast med sig barn och är kanske en mamma, pappa, morfar, farmor, moster. Medlem eller inte spelar ingen roll. Alla är välkomna.

En vuxen måste alltid följa med till aktiviteterna och fika/lunchmatsäck rekommenderas – för de flesta av barnen är detta höjdpunkten.

I Stockholms stad finns just nu tre Natursnoksgrupper:

• Natursnokarna i Gröndal – Bor du i Gröndal, Ekensberg, Liljeholmen eller närområdet och är nyfiken på vad som händer där och om det finns platser över, hör av er till Eva Lindberg (eva.lindberg(at)naturskyddsforeningen.se). Gruppen blir full väldigt snabbt och vi skickar mail för ny anmälan 1-2 ggr per år.
  • I Söderortskretsen finns också en mycket aktiv snokgrupp vars program finns här. Kontakta Tomas Bergenfeldt (tomas(at)bergenfeldt.se) för mer information.
  • Vill du också ha Natursnokar där du bor? Hör av dig till Anna Krusic (anna.krusic(at)naturskyddsforeningen.se) som samlar upp intresseanmälningar och kopplar ihop intresserade familjer med varandra.
  • Vill du leda Snokgrupp? Kolla in på snoksidorna på Naturkontakt eller på rikshemsidan – det finns många utbildningar att gå.

Stockholm är så stort – vi behöver vara fler!

Här finns en aktuell lista över Natursnokar i Naturskyddsföreningen:

Natursnoksgrupper

Varmt välkomna till Natursnokarna!

barn-skog-986x370