Klimatdemonstration 29 november 2015

DSC03035-webbDSC03047-webb

DSC02999-webbDSC03043-webb

Manifestation för klimatet

Vi var ca 4 000 personer som manifesterade och demonstrerade. Manifestationen började kl 13:00 på Norra latin med talare från klimat- och miljöorganisationer, fackföreningar och religiösa samfund samt musik. Vår egen Svante Axelsson var en av talarna. Det var ovisst hur många deltagare som skulle komma men arrangörerna sa vid avslutningen vid Mynttorget att vi hade varit 4 000 personer som demonstrerat i hjärtat av Stockholms innerstad.

Kontrasten med det vi vill uppnå är alltid som störst när vi varje år demonstrerar för klimatet mitt i kommersialismens högborg kring första advent inne i Stockholms city. Kul att vi blev så många i Stockholm! Vi var en del av den globala klimatrörelsen och det kändes fantastiskt roligt!

Beatrice Sundberg

Ordförande Stockholms Naturskyddsförening