Volontärer

volontärgruppen.jpgKlappar ditt hjärta också för miljön och Naturskyddsföreningens arbete? Skulle du vilja göra någonting, men kanske inte vill binda upp dig? Dra ett strå till stacken lite då och då? Du kanske vill bli volontär för en dag?

Ibland räcker inte tiden till för våra kretsaktiva och vi kan behöva lite hjälp med bemanning. Det kan handla om att hjälpa till vid utåtriktade aktiviteter genom att till exempel dela ut information, visa tillrätta, och inleda samtal och diskussioner med förbipasserande för att berätta om föreningens arbete.

Vi har därför inrättat en volontärlista med namn och e-postadresser. Några gånger per år skickar vi ut en förfrågan till volontärerna. De som kan och vill ställa upp hör av sig. Graden av engagemang och hur många timmar är helt upp till våra volontärer, och vill man någon gång engagera sig lite mer och vara med redan på planeringsstadiet är man självklart välkommen.

Vi hoppas att du kan och vill utvidga ditt engagemang genom att göra en ideell arbetsinsats i Naturskyddsföreningen. Du behöver inte vara en miljö- eller klimatexpert eller ha varit aktiv i föreningen tidigare.  Du kommer att få träffa andra volontärer, aktiva medlemmar i kretsen och få tillfälle att lära dig mer om vårt arbete.

Varmt välkommen!

Volontärlista

Vill du anteckna dig på vår volontärlista för framtida aktiviteter? Vill du ställa en fråga om hur det är att vara volontär? Skicka ett mejl till oss! sthlm.krets@naturskyddsforeningen.se

Anti scampi-gruppen söker volontärer!

• En eller två personer för att lägga ut information på Naturskyddsföreningens Antiscampi Facebooksida, ca 1 timme arbete/vecka, respektive hemsida, några timmar/månad. Informationsunderlag fås från Anti scampi-gruppen.
  • En eller två personer som kan redigera och göra layout av rapporter.
  • Ett tiotal volontärer för att kontakta butiker och restauranger och fråga varför de säljer/serverar jätteräkor samt informera om jätteräkor. De går också bra att skicka frågor som Anti scampi-gruppen kan formulera.
  • Två personer för att ge en eloge eller diplom till de butiker och restauranger som inte säljer/serverar jätteräkor.

Intresserad?! Kontakta Gudrun Hubendick: gudrunhubendick@hotmail.com